Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dálniční estakáda přes široké údolí
Bobek, Lukáš ; Daněk, Ing Stanislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh a posúdenie diaľničného mosta. Konštrukcia slúži na prevedenie úseku diaľnice D1 cez široké údolie nachádzajúce sa medzi slovenskými obcami Doľany a Klčov. Boli navrhnuté tri varianty riešení – komorový most s veľmi vyloženými konzolami, dvojica trámových mostov a dvojica komorových mostov. Jednotlivé návrhy boli navzájom porovnané a za najhodnejšiu variantu je vybratý jednokomorový predpätý most s veľmi vyloženými konzolami, ktoré sú po celej dĺžke mosta podopierané prefabrikovanými železobetónovými vzperami. Vybraný návrh bol následne podrobne rozpracovaný, nosná konštrukcia je analyzovaná pomocou programu Scia Engineer 16. Pri výpočte vnútorných síl je zohľadnený vplyv spôsobu výstavby, ako aj časovo závislá analýza TDA. Pri návrhu nosnej konštrukcie je uvažované s pôsobením stáleho zaťaženia, tiež zaťaženia od dopravy a teploty. Následne bol prevedený návrh prepínacej výstuže. Konštrukcia je posúdená z hľadiska medzných stavov použiteľnosti a únosnosti podľa platných noriem. Mostovka je vybudovaná vysúvaním. Metóda spočíva vo výrobe segmentov vo forme situovanej za oporou. Každý segment je kontaktne betónovaný voči predchádzajúcemu, po zatvrdnutí betónu je predpínacími káblami pripnutý k zvyšku konštrukcie zhotovenej v predošlých fázach výstavby. Následne je mostovka vysunutá na vzdialenosť rovnajúcu sa dĺžke segmentu. Postup sa opakuje do doby, než je vysunutá celá dĺžka mostovky. Tento spôsob výstavby je veľmi rýchly a efektívny, počas stavby nedochádza poškodzovaniu krajiny v údolí.
Adaptace českých a německých manažerů při dlouhodobých pracovních pobytech v zahraničí
Alföldy-Zscheile, Šárka ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
dtto Disertační práce: Adaptace českých a německých manažerů při dlouhodobých pracovních pobytech v zahraničí PhDr. Šárka Alföldy-Zscheile FF UK, Katedra psychologie, Praha 2014 Abstrakt Cílem disertační práce je hloubková sonda do tématu pracovní a sociální adaptace českých a německých manažerů při dlouhodobých pracovních pobytech v zahraničí. Cílová skupina jsou pracovníci, kteří byli do zahraničí vysláni nadnárodními firmami ze svých domovských kultur, České republiky a Německa. Budou vysledovány a blíže analyzovány zátěžové a podpůrné faktory, které na vyslané manažery působí a ovlivňují jejich adaptační proces. Teoretická část obsahuje poznatky českých a zahraničních autorů o tématech adaptace na odlišnou národní kulturu, syndrom vyhoření, pracovní zapálení, řízení kulturně smíšených týmů, kulturní specifika české a německé kultury, na které v naší práci navazujeme. V empirické části bude představen kvalitativní a navazující kvantitativní výzkum. Při kvalitativním výzkumu bude ke zjištění zátěžových a podpůrných faktorů v průběhu adaptace užit jako výzkumný nástroj hloubkový strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami kombinovaný s narativními prvky. Rozsáhlé výpovědi celkem osmnácti manažerů budou zpracovány pomocí obsahové analýzy. V navazujícím kvantitativním výzkumu bude k hodnocení nadšení prací,...
Komunikace mezi vyučujícími a rodiči
Nováková, Barbora ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Předmětem této diplomové práce je komunikace mezi vyučujícím a rodičem a spolupráce při této komunikaci s vedením školy. Výzkum se uskutečnil ve dvou pražských školách, na střední škole a vyšším gymnáziu. Pro analýzu jsem zvolila kvalitativní metody. Data jsem získala z hloubkových rozhovorů vedených s šesti učitelkami a dvěma školními psycholožkami. Hlavním cílem empirického výzkumu bylo zmapovat, jak vyučující vnímají komunikaci s rodiči a jak nahlížejí na spolupráci s vedením školy při této komunikaci. Výsledky analýzy nasvědčují, že v komunikaci s rodiči se u vyučujících vyskytují mnohé podobné prvky. Většina komunikace třídních vyučujících probíhá hromadně formou třídních schůzek a skupinových e- mailů. V případě výskytu problému vyučující přistupují k telefonickému kontaktu a individuálními osobnímu setkání. Variabilita v náplni kategorií jedné vyučující a v profilu četností druhé vyučující zřejmě úzce souvisí s riziky, která se s komunikací pojí. Jedním z nich je překračování hranice kompetencí školy rodičem. V druhém případě se vyskytla nezřetelná vymezení hranic až splývavost kompetencí školy a rodiny. KLÍČOVÁ SLOVA škola, rodina, socializace, komunikace, kompetence, opora
Zahraniční trendy ve výuce čtenářských strategií a jejich možná aplikace v českém prostředí
Whitcroft, Ladislava ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent) ; Maňourová, Zuzana (oponent)
NÁZEV: Zahraniční trendy ve výuce čtenářských strategií a jejich možná aplikace v českém prostředí AUTOR: Ladislava Whitcroft KATEDRA (ÚSTAV) Katedra primární pedagogiky, Pedagogická fakulta ŠKOLITEL: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc. ABSTRAKT: Tato disertační práce se zaměřuje na výuku čtenářských strategií v zahraničí a na možné cesty jejich začlenění do výuky na českých školách. V teoretické části je vymezen termín čtenářské strategie a dále jsou zmapovány různé přístupy k výuce čtenářských strategií na základě zahraničních studií, které se touto problematikou zabývají. Empirická část je založena na metodách kvalitativního výzkumu, konkrétně případové studie. Jsou zde popsány a zanalyzovány dva případy českých učitelů, výrazných zastánců výuky čtenářských strategií v ČR. Zároveň je ukázáno, jak se hodnoty těchto učitelů promítají do výuky čtenářských strategií a způsobu, jakým je žákům poskytována opora. Ze zahraničních příkladů byl k podrobnější analýze vybrán výzkumně ověřený program CORI. Případová studie vybrané americké školy ukazuje, jak jsou čtenářské strategie začleňovány do výuky v rámci tohoto programu, který staví na motivaci a slučování vzdělávacího obsahu. V závěru práce jsou shrnuta praktická doporučení, která z práce plynou pro přípravu budoucích učitelů (systematické začlenění výuky...
Adaptace českých a německých manažerů při dlouhodobých pracovních pobytech v zahraničí
Alföldy-Zscheile, Šárka ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
dtto Disertační práce: Adaptace českých a německých manažerů při dlouhodobých pracovních pobytech v zahraničí PhDr. Šárka Alföldy-Zscheile FF UK, Katedra psychologie, Praha 2014 Abstrakt Cílem disertační práce je hloubková sonda do tématu pracovní a sociální adaptace českých a německých manažerů při dlouhodobých pracovních pobytech v zahraničí. Cílová skupina jsou pracovníci, kteří byli do zahraničí vysláni nadnárodními firmami ze svých domovských kultur, České republiky a Německa. Budou vysledovány a blíže analyzovány zátěžové a podpůrné faktory, které na vyslané manažery působí a ovlivňují jejich adaptační proces. Teoretická část obsahuje poznatky českých a zahraničních autorů o tématech adaptace na odlišnou národní kulturu, syndrom vyhoření, pracovní zapálení, řízení kulturně smíšených týmů, kulturní specifika české a německé kultury, na které v naší práci navazujeme. V empirické části bude představen kvalitativní a navazující kvantitativní výzkum. Při kvalitativním výzkumu bude ke zjištění zátěžových a podpůrných faktorů v průběhu adaptace užit jako výzkumný nástroj hloubkový strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami kombinovaný s narativními prvky. Rozsáhlé výpovědi celkem osmnácti manažerů budou zpracovány pomocí obsahové analýzy. V navazujícím kvantitativním výzkumu bude k hodnocení nadšení prací,...
Fenomén vdovství u starších žen
Zmeškalová, Petra ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Cimrmannová, Tereza (oponent)
Diplomová práce "Fenomén vdovství ú starších žen" se věnuje problematice vdovství u starších žen žijící v České republice. Práce představuje specifické stránky stáří, zvláště adaptabilitu na změny, kvalitu a smysluplnost života ve stáří, věnuje se tématu manželství ve starším věku a ztrátě životního partnera. Překládá téma zvládání ztrát ve stáří, zabývá se procesy a druhy zármutku, truchlení, rituálů a poradenství pro pozůstalé. Zvláštní pozornost je věnována znevýhodněnému statusu starších osamělých žen, s nímž souvisí značné množství rizik, jenž mohou ovdovělé ženy ohrozit. Práce dále vymezuje pojem vdovství a zaměřuje se na jeho specifika. Pozornost je věnována i jiným důvodům osamění, které s ovdověním nesouvisejí. Teoretické kapitoly jsou doplněny informacemi ze šesti hloubkových rozhovorů s ovdovělými ženami a také s vlastními poznatky autorky, které získala během praxe v domovech pro seniory a pravidelnou účastí v dobrovolné organizaci "Kavárnička dříve narozených".
Sestra jako opora seniora při dlouhodobé hospitalizaci
TUŠLOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce "Sestra jako opora seniora při dlouhodobé hospitalizaci" je členěna na část teoretickou a empirickou. Zabývá se problematikou dlouhodobé hospitalizace seniorů na oddělení následné péče. Zejména oporou seniorů ze strany sester a jejich vzájemnými vztahy. Byly stanoveny 3 cíle. Zjišťováno bylo, jak vnímají senioři sestry, které o ně pečují. Dále v jakých oblastech jsou sestry seniorům oporou a jakými formami se snaží být oporou pro seniory. Šetření se zúčastnilo 10 sester pracujících na oddělení následné péče a 5 seniorů hospitalizovaných na oddělení následné péče. Využito bylo kvalitativního výzkumu, metody dotazování, techniky polostrukturovaných rozhovorů. Získané informace byly analyzovány, bylo využito otevřené kódování, metoda tužka a papír. V rámci kategorizace dat vzniklo 6 kategorií a 10 podkategorií. Z výsledků práce je patrné, že sestry se snaží svým pacientům být oporou. Podle výsledků šetření jsou patrné nedostatky. Většina seniorů vnímá sestry kladně. Vděk k pečujícím sestrám byl jednoznačně vnímán ve většině případů. Někteří senioři se setkali s negativním chováním, s devalvujícím oslovením, dokonce i s konfliktní situací. Sestry podporují seniory po psychické stránce, pečují o základní potřeby, dále je podporují v rámci udržení soběstačnosti. Zjištění poukazuje na to, že většina sester jedná s pacienty s respektem, snaží se zajistit soukromí, naslouchat a být nápomocná. Byl vytvořen krátký edukační materiál. Materiál by mohl být dále publikován ve formě letáku či jako článek v odborném časopise. Sestrám by pomohl najít správný přístup k seniorům.
Dálniční estakáda přes široké údolí
Bobek, Lukáš ; Daněk, Ing Stanislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh a posúdenie diaľničného mosta. Konštrukcia slúži na prevedenie úseku diaľnice D1 cez široké údolie nachádzajúce sa medzi slovenskými obcami Doľany a Klčov. Boli navrhnuté tri varianty riešení – komorový most s veľmi vyloženými konzolami, dvojica trámových mostov a dvojica komorových mostov. Jednotlivé návrhy boli navzájom porovnané a za najhodnejšiu variantu je vybratý jednokomorový predpätý most s veľmi vyloženými konzolami, ktoré sú po celej dĺžke mosta podopierané prefabrikovanými železobetónovými vzperami. Vybraný návrh bol následne podrobne rozpracovaný, nosná konštrukcia je analyzovaná pomocou programu Scia Engineer 16. Pri výpočte vnútorných síl je zohľadnený vplyv spôsobu výstavby, ako aj časovo závislá analýza TDA. Pri návrhu nosnej konštrukcie je uvažované s pôsobením stáleho zaťaženia, tiež zaťaženia od dopravy a teploty. Následne bol prevedený návrh prepínacej výstuže. Konštrukcia je posúdená z hľadiska medzných stavov použiteľnosti a únosnosti podľa platných noriem. Mostovka je vybudovaná vysúvaním. Metóda spočíva vo výrobe segmentov vo forme situovanej za oporou. Každý segment je kontaktne betónovaný voči predchádzajúcemu, po zatvrdnutí betónu je predpínacími káblami pripnutý k zvyšku konštrukcie zhotovenej v predošlých fázach výstavby. Následne je mostovka vysunutá na vzdialenosť rovnajúcu sa dĺžke segmentu. Postup sa opakuje do doby, než je vysunutá celá dĺžka mostovky. Tento spôsob výstavby je veľmi rýchly a efektívny, počas stavby nedochádza poškodzovaniu krajiny v údolí.
Některé náročné situace u žáků na II. stupni ZŠ a možnosti jejich zvládání
DASTYCHOVÁ, Lucie
Diplomová práce přináší informace o náročných životních situacích podle poznatků literatury, které jsou zpracovány v teoretické části. Jsou specifikovány náročné situace u žáků v období dospívání. Praktická část tyto náročné situace dokumentuje provedeným průzkumem u žáků 8. ročníků ZŠ /N = 49/. Výzkumný soubor tvořilo 49 dětí. Prokázalo se, že žáci prožívají jako náročné situace v rodině především rozvod rodičů a hádky, ve škole nutné rozhodování týkající se volby střední školy. Přes všechny manifestované negativistické projevy mají potřebu citového uspokojování ze strany svých bližních, potřebují oporu, a to tím více, čím více jsou labilnější /úroveň neuroticismu/. Nutné je proto tomuto věkovému období věnovat zvýšenou pozornost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.